Uit onderzoek blijkt dat Mondriaan bekend staat om het maatwerk. Daarin zijn we als onderwijsinstituut echt onderscheidend. Om dit bijzondere karakter te onderstrepen, is gekozen voor deze campagne-insteek. We hebben gekozen voor schurende beelden, gecombineerd met de zin Wat jij wilt, aangevuld met een werkwoord.
Dit moet ervoor zorgen dat de beelden de aandacht trekken en dat het in combinatie met de tekst voor een soort lichte verwarring zorgt, zodat je aandacht getrokken hebt. In alle beelden is gekozen voor een schoolse situatie, iets dat binnen de school kan gebeuren maar wel ietwat vreemd is. De beelden zijn dicht op de persoon gemaakt, om zo het persoonlijke karakter te onderschrijven en de beelden zijn gekleurd of bevatten een sterk kleurelement in een van de drie primaire kleuren van Mondriaan.
Beeld
Voor de campagne zijn een aantal beelden gemaakt. De beelden kunnen voor twee campagnejaren gebruikt worden in verband met de aangekochte rechten. Alle beelden zijn op te vragen bij de dienst Marketing en Communicatie.
Beeldelementen
De campagne maakt gebruik van drie stijlelementen: de ronde sticker, de pijl en de tekst ‘Wat jij wilt …'. Deze zin kan aangevuld worden met een van de volgende bereiken-werkwoorden:
· meemaken
· bewijzen
· maken
· investeren
· leren
· ontdekken
· doen
· presteren
· laten zien
· waarmaken
· uitvoeren
· veranderen
In de uitingen gebruiken we de volgende elementen uit de huisstijl, naast het vastgestelde kleurgebruik:
· Vormentaal Voor de voorlichtingscampagne gebruiken we altijd de blauwe dynamische M.
· Wat jij wilt! De vraag in combinatie met het gekozen werkwoord wordt in de pijl geplaatst, waarbij Wat jij wilt in bold wordt gezet en het werkwoord in spacing over de volle breedte van de vraag in light eronder wordt geplaatst.
Campagneposters