Campagnes

Campagnes volgen de ROC Mondriaan huisstijl. Om beoogde doelgroepen met campagnes zo goed mogelijk te kunnen bereiken zijn er voor campagnes een aantal uitzonderingen opgenomen in de huisstijl. Hierdoor kan de campagneboodschap zo goed mogelijk worden aangesloten op de huisstijl van ROC Mondriaan, waardoor zowel de boodschap als de afzender krachtig overeind blijven.

Uitzonderingen op de huisstijl: 

  • Pas geen hoofdvlak M toe.
  • Gebruik geen aflopend beeld, maar beeld dat links en rechts binnen de marge blijft.
  • De onderste balk heeft een punt in het midden, voor of achter het beeld, en loopt niet op of af.
  • Je mag een eigen beeldconcept toepassen, uiteraard aansluitend bij de kernwaarden van ROC Mondriaan en haar beoogde doelgroep.

Wanneer mag de campagnestijl gebruikt worden?

Als onderwijsinstantie zijn we het hele jaar door bezig met het informeren en inspireren van potentiële nieuwe studenten. Campagnes hebben de volgende kenmerken:

  • Er is een duidelijke einddatum: een open dag, banenmarkt of datum waarvoor studenten zich moeten inschrijven. Na deze datum eindigt de campagne.
  • Er is een specifieke boodschap, ondersteund met een beeldconcept.
  • Een campagne is alleen wervend. Er worden alleen middelen gemaakt voor de activering van de doelgroep (denk aan posters en social media posts) en voor de aankleding van specifieke events (denk aan roll-up banners, flyers met plattegronden, kleding, allen alleen voor gebruik op dat evenement). 

Voorbeelden Campagnes

Abris Leiden