Het logo van ROC Mondriaan is geoptimaliseerd voor online gebruik. Het logo wordt (enkele uitzonderingen daargelaten) alleen full color en op een witte achtergrond toegepast.
De logoset vind je op de pagina Downloads. Hiervoor moet je ingelogd zijn. Heb je geen account? Neem contact op met de afdeling communicatie via communicatie@rocmondriaan.nl
Basisrichtlijnen:
- Het logo wordt altijd full colour toegepast op een witte achtergrond. Hierop zijn een aantal uitzonderingen:
- Als er geen full colour drukwerk beschikbaar is wordt het zwarte logo gebruikt.
- Op middelen (denk aan bedrijfskleding) waar geen witte achtergrond voorhanden is mag een diapositief (wit) logo toegepast worden.
- Het logo mag niet op fotografie of ander beeld geplaatst worden.
- Rondom het logo is een vaste witruimte gedefinieerd: de bounding box. Dit is de minimale witruimte rondom het logo.
- Het logo staat altijd linksonder. Zodra er niet ROC Mondriaan-breed wordt gecommuniceerd, maar vanuit een specifiek onderdeel van de organisatie staat linksboven een label. Kijk voor meer informatie op de pagina label en de pagina afzenderschap.
- Het vlak met het logo wordt altijd op het grid geplaatst. Als uitzondering gelden word-templates.
- De tekst van het logo moet in lijn zijn met de slogan onderaan.
- De tekst en het logo zijn uitgelijnd met de grote mondriaan M.
Uitzondering:
- Als een drukontwerp zich op een openbare plaats bevindt waar de mogelijkheid bestaat dat het logo aan het oog wordt onttrokken, kan het in de linkerbovenhoek worden geplaatst. De achtergrond wordt dan aan de bovenkant diagonaal verwijderd om een witte ruimte voor het logo te creëren.
ROC Mondriaan kleding bedrukking:
Richtlijnen voorzijde
- Het logo wordt op kleding in full color of in wit gebruikt.
- Eventueel in alleen zwart, maar geen andere kleur;
- De naam van de school/sector/dienst is zwart of wit;
- Het logo en de naam van de school/sector/dienst worden
- volgens een vast stramien gecombineerd. Meer info vind je hier.
Logo als avatar
Om ervoor te zorgen dat ROC Mondriaan op social media goed herkenbaar blijft is een aparte avatar ontwikkeld op basis van het logo.
Plaatsing en schaling van het logo
De bounding box (X) wordt bepaald door de breedte van het liggende blokje uit het logo.
De schaling van het logo wordt bepaald aan de hand van de marge: de breedte van het logo incl. bounding box is gelijk aan 8x de marge. Het logo (incl. bounding box) wordt tegen de links tegen de marge aan geplaatst. Het logo staat op de onderkant van de pagina. Het logo is goed geschaald als het staande blokje tegen de eerste gridlijn aan staat.
Schaling van het logo
Op A4 wordt het logo op 100% toegepast. Door het logo te schalen zoals hierboven beschreven komt de logoschaling voor A-formaten als volgt uit:
A6 | 50% |
A5 | 71% |
A4 | 100% |
A3 | 141% |
A2 | 200% |
A1 | 283% |
A0 | 400% |