Monolithische huisstijl: optimale merkkracht

ROC Mondriaan treedt naar buiten als 1 organisatie, 1 merk. Daar past een krachtige, herkenbare uitstraling bij. Daarom hebben we gekozen voor een monolithische huisstijl. Dit betekent dat we altijd duidelijk als 1 merk en dus 1 afzender herkenbaar zijn. Al onze communicatiemiddelen hebben een uniforme uitstraling die past bij ROC Mondriaan. Zo gaan we voor optimale merkkracht. Zie hiervoor de richtlijnen voor het gebruik van het Logo en de Bouwstenen.

Merkportfolio en afzenderschap

Binnen ROC Mondriaan communiceren we vanuit verschillende opleidingen, sectoren, scholen en diensten. In de huisstijl geldt een afzenderstructuur waarbij alle organisatie-onderdelen als afzender zichtbaar zijn zonder de herkenbaarheid van het merk ROC Mondriaan te verliezen. Hiervoor gebruiken we het speciale Label.

Er kunnen strategische redenen zijn om af te wijken van de corporate huisstijl. Bijvoorbeeld omdat je samenwerkt met een externe partij of in het geval van een leerwerkbedrijf. In het onderstaande merkportfoliomodel zie je wanneer je bij uitzondering gebruik kunt maken van afwijkende regels. Twijfel je? Neem dan contact op met de afdeling Communicatie. Zij helpen je op weg met het juiste advies. 

Visual van de vier kwadranten

Campagnes

Voor campagnes en speciaal voor het werven van nieuwe studenten is een campagnestijl ontwikkeld. Deze laatste speelt in op de belevingswereld van studiekiezers. Deze stijl is voor iedere opleiding te gebruiken en primair bedoeld voor wervingsactiviteiten, zoals Open Dagen.